O nás
Ve třídách s dětmi staršího předškolního věku se soustředíme na přípravu na vstup do základní školy. Tento vývojový mezník je jedním z nejdůležitějších v životě našich dětí, proto se snažíme být dětem nápomocny a co nejvíce je na tento přestup připravit. Součástí předškolních tříd jsou interaktivní tabule, kde se děti seznamují s moderními technologiemi a plní různé interaktivní úkoly - rozvíjí předmatematickou a předčtenářkou gramotnost, pozornost, jemnou motoriku, a další dovednosti či vědomosti. Jedenkrát týdně se děti seznamují formou hry s angličtinou, která je součástí výchovně - vzdělávacího programu v dopoledních hodinách. Navštěvujeme kurz plavání a obratnostní cvičení "Dráček". Ve spolupráci s klinickým logopedem pomáháme dětem s procvičováním mluvidel-skupinovou logopedií i individuálně. Děti staršího předškolního věku mají možnost využít zkráceného odpočinku a zapojit se do klidových společenských her a řízených činností - procvičování grafomotoriky, logopedie...
Děti jsou rozděleny do tříd
dle věku - na mladší předškolní věk a starší předškolní věk. Každý věk má svá
specifika a na to je třeba brát ohled.
Ve třídách, kde jsou mladší děti, se paní učitelky soustředí především na adaptaci, sebeobsluhu a v neposlední řadě logopedii. Paní učitelky s dětmi procvičují správnou výslovnost tzv. skupinovou logopedií i několikrát týdně v rámci výchovně-vzdělávacího programu v dopoledních činnostech. V rámci upevňování sociálního vývoje mají děti možnost se účastnit návštěv muzeí, Květné zahrady, knihovny, divadelních představení v MŠ, apod.
Paní učitelky se prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků vzdělávají v oblastí využití alternativních principů, které postupně zahrnují do výchovně-vzdělávacích činností s dětmi. Jsou to např. principy z - Step by step, Montessori, Hejného metody, Polytechniky, rozpoznání a práce s dětmi nadanými, Enviromentální výchova, Metoda dobrého startu, apod.